reklama

Príbeh o tom, ako mi konateľ odškodňovacej firmy MITORA asi ukradol peniaze z bolestného

Toto rozprávanie je o jednej autonehode, pri ktorej som sa postupne zrazila vlastne až s dvomi blbcami - jeden ma skoro zabil, ten druhý chladnokrvne a drzo okradol...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Poznáte to – človek má niekedy pocit, že sa mu v živote všetko darí, je spokojný v práci i vo vzťahu, deti mu robia radosť a vonku je krásne slnečno. Ja som mala taký deň 22. februára 2016. Ako account manager som sa vydala na služobnú cestu z Martina na Oravu. Už som mala v hlave, čo všetko urobím po príchode domov, pôjdem na poštu, nakúpiť a .... – zrazu strašný náraz. Pred očami sa mi zotmelo, nasledujúcich doslova pár sekúnd trvalo nekonečne dlho, možno si poviete, že je to klišé, ale naozaj sa mi pred očami odohral celý život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takých nehôd sa stávajú na tomto svete každý deň stovky. Na rýchlostnej ceste R3, kúsok za Oravským hradom si Poliak myslel, že je na diaľnici (neviem prečo, cesta je riadne označená ako obojsmerná) a tak si šiel v ľavom pruhu a teda v protismere. Zrazili sme sa asi v 90 km/hod rýchlosti. Detaily nehody si nepamätám, viem ich len z toho, čo mi potom hovoril policajt v nemocnici v Dolnom Kubíne kam ma doviezla záchranka. Dochrámanú, dotrhanú, krvavú, ale, našťastie, živú. Poliakovi sa nič nestalo, v jednom kuse sa mi ospravedlňoval a – pravdupovediac, bol tak zničený, že hneď v tej chvíli som mu odpustila. Po roku a pol na súde dostal podmienečný trest a zákaz šoférovať na území Slovenskej republiky. Tým to pre neho, relatívne šťastne, skončilo. To sa ale nedá povedať o mne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako poškodená som mala nárok na preplatenie bolestného, sťaženia spoločenského uplatnenia a nákladov na liečenie a to zo zákonného poistenia vinníka nehody. Keďže všetci poznáme reputáciu poisťovní v otázke vyplatenia, lepšie povedané nevyplatenia poistného plnenia, nečudo, že toto je vodou na mlyn rôznym odškodňovacím kanceláriám, ktoré sa tvária, že sa za vás budú biť, že vymôžu odškodné, že im na vás záleží. V skutočnosti sa len chcú priživiť na vašom nešťastí. Presne tak to bolo aj v mojom prípade.

Netrvalo dlho a kontaktovala ma obchodná zástupkyňa z odškodňovacej kancelárie MITORA, istá Barbora K. Neviem od koho mala moje meno, telefónne číslo a všetky údaje o autonehode – pravdepodobne si týmto spôsobom „privyrábajú“ zdravotníci... Každopádne, nasľubovala hory-doly, chcela sa stoj čo stoj stretnúť, už včera bolo neskoro. Neznalá problematiky – súhlasila som. Zoširoka rozprávala o tom, ako je ťažké od poisťovní vymôcť škodu a že vlastne v mojom prípade to teda bude riadna fuška, keďže vinník nehody je občanom Poľska. Že to budú cezhraničné naťahovačky, ale že oni sú odborne tak zdatní, že sa na to cítia. Bola som v časovom strese, pod vplyvom liekov na bolesti krčnej chrbtice, ktoré som mala po havárii, rýchlo som zvážila pre a proti a rozhodla som sa podpísať s firmou MITORA príkaznú zmluvu. Keďže som odmietla platiť z vymoženej sumy ešte aj DPH, obchoďáčka mi navrhla, že teda zmluvu urobíme na pána Ctibora N., ktorý je konateľom MITORA, s. r. o., ale zároveň má aj živnosť, kde nie je platiteľom DPH. Nasledoval kolotoč dokladania rôznych potvrdení, čestných vyhlásení, lekárskych správ, navštívila som súdneho znalca, ktorý obodoval moje zranenia, doložila som technický preukaz auta môjho otca, ktorý ma vozil po vyšetreniach – kvôli preplateniu nákladov na liečenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom sa pol roka nič nedialo, obchodná zástupkyňa prestala dvíhať telefóny, asi som ju strašne obťažovala... Vždy len na môj telefonát odpísala smsku, že zavolá keď bude môcť, ale nikdy sa neozvala. Koncom mája tohto roku som už stratila trpezlivosť. Napísala som oficiálny mail Ctiborovi N., kde som sa dožadovala informácií o tom, v akom štádiu je môj odškodňovací proces. O pár dní prišiel mail, že mi poštou posielajú formulár, kde mám vyplniť svoje bankové údaje a suma bude poukázaná na účet. Formulár som im poštou obratom poslala a odvtedy je ticho. Už dávno uplynula zmluvná 15 dňová lehota v ktorej mi mali poslať peniaze. Pán Ctibor N. nedvíha telefón, sporadicky pošle len stručnú smsku o tom, aby som bola trpezlivá. Keď už som zvolila asertívnejší tón komunikácie tak odpísal správu, že do 29. júna budú peniaze na účte. Neboli. Potom ďalšia smska, že v pondelok, 2. júla bude suma pripísaná. Opäť nič...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak mi už začal byť milý pán Ctibor N. podozrivý a rozhodli sme sa ho s manželom podrobnejšie preveriť na internete. Ešte pred podpisom zmluvy som si pozerala, či pán N. nie je dlžníkom na odvodoch a aká je reputácia firmy MITORA na internete - vyzeralo byť všetko v poriadku. Keď sme však šli viac do hĺbky formou lustrácie registra exekúcií, prišli sme na to, že voči tomuto pánovi je od roku 2003 až doteraz vedených neuveriteľných 27(!) exekučných konaní. Len prvé, ktoré sme rozklikli bolo za viac než 20 tis. Eur. Vlastní polovicu rodičovského rodinného domu v obci Spišská Teplica, pričom na jeho vlastnícky podiel je zo strany rôznych exekútorov vedených 14 záložných práv.

Hrozné, čo? Evidentne nie som sama, koho oklamal a nebojím sa napísať, že okradol. Kde sú moje peniaze, ktoré mali len transferovo prebehnúť jeho účtom, z ktorých si mal strhnúť svoju províziu a zvyšok mi poslať? Informovala som sa v poisťovni a bolo mi oznámené, že moja poistná udalosť bola zlikvidovaná už 8. mája 2018. Keby som sa 29. mája nebola informovala ako sa veci majú, bol by ma vôbec niekto z MITORY kontaktoval, že už majú peniaze na účte? Pravdepodobne nie...

Predpokladám, že pán Ctibor N. je už ostrieľaný harcovník, má 27 exekúcií, dvadsiata ôsma v poradí ho už nezabije. Nič si nerobí z exekútorov, asi sa nebojí ani polície. Je normálne, aby zákon umožňoval takémuto „človeku“ byť konateľom sročky a zároveň živnostníkom? Ako vôbec živnostníči, keď predpokladám, že všetky účty vedené na svoje meno má zablokované exekútorom? Koľko ľudí bude musieť ešte takto sofistikovane okradnúť kým mu niekto klepne po prstoch?

Keď sa nad tým zamyslím, v tejto záležitosti som bola poškodená dvakrát. Najprv ako účastník dopravnej nehody a následne ma poškodil niekto, kto mal moje záujmy chrániť. Po havárii mám trvalé následky – jazvy na tele aj na duši, najhoršia je, niekedy až neznesiteľná, bolesť krčnej chrbtice. Mám dve malé deti, ak sa mám o ne starať, nemôžem brať na túto bolesť ani lieky, ktoré ma veľmi utlmujú. Neverím, že pán Ctibor N. má nejaké svedomie, alebo že sa riadi etickým kódexom, ktorý má jeho firma na svojom webe. Stále však dúfam, že mi čitatelia tohto blogu pomôžu zdieľaním týchto informácií a že tak zabránime tomu, aby tento „podnikateľ“ podviedol ďalších nevinných ľudí.

Bola som hlúpa, priznávam, že som naletela. Teraz už viem, že škodu treba dať vymáhať advokátskej kancelárii, ktorá si jednak od vás môže vypýtať max. 20% z vymoženej sumy a jednak je jej činnosť dozorovaná profesijnou organizáciou. Nikto z nás však nemôže ovládať všetko. Mojou vinou je to, že verím ľuďom...

Petra Lihanová

Petra Lihanová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som extrovertná intelektuálka s triezvym pohľadom na svet, liberálneho svetonázoru. To, že hľadám v ľuďoch len to dobré nehovorí o mojej naivite :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu